Jakie korzyści daje nam korekta lakieru?
Lakier naszych samochodów, motocykli czy też innych pojazdów ulega degradacji wraz z użytkowaniem. Niewłaściwe mycie, parkowanie na zatłoczonych parkingach, czy wystające gałęzie przysparzają wielu rys na lakierze. Przybywające rysy na naszym lakierze sprawiają, że nie odbija już tak światła i staje się matowy. Osad z drzew, zaschnięta woda jak również asfalt osadzają się na lakierze jeszcze bardziej zaburzając jego naturalną gładkość. Renowacja lakieru jest procesem, który z pewnością przywróci naszemu autu dawny blask i pozostawi lakier wolny od rys. Polerowanie lakieru nadaje mu również dawnej śliskości ułatwiając mycie i osuszanie.
Jak przebiega renowacja lakieru?
Każdy proces korekty lakieru zaczynamy myciem detailingowym. Zdejmujemy tablice rejestracyjme i doczyszczamy wnęki drzwi oraz wszystkie zakamarki, typu uszczelki, progi, wloty powietrza, okolice grilla itp. Jest to bardzo ważne ponieważ przy polerowaniu lakieru mała odrobina brudu dostając się na pada może narobić nam wielu szkód.
Kiedy auto jest już umyte przystępujemy do dekontaminacji lakieru. Usuwamy z lakieru wszelkiego typu zanieczyszczenia, takie jak asfalt, soki z drzew, opiłki żelaza, owady itp. Do każdego rodzaju stosujemy odpowiednie środki, bezpieczne dla lakieru i innych elementów auta.
Następnie dokładnie osuszamy auto miękkimi ręcznikami z mikrofibry wydmuchując również dmuchawą lub kompresorem resztki wody ze szczelin auta. Dopiero tak przygotowanym pojazdem wjeżdżamy na stanowisko polerskie i rozpoczynamy renowację lakieru. Polerujemy samochód dobierając odpowiednie pasty i pady, starając się użyć jak najskuteczniejszej kombinacji. Dzięki temu jesteśmy w stanie uzyskać pożądany efekt nie usuwając zbyt dużej warstwy lakieru. Do naszych prac nad renowacją lakieru używamy profesjonalnych maszyn renomowanych firm jak Rupes czy Flex.
Na koniec pozostaje aplikacja zabezpieczenia lakieru wybranego przez klienta.
Oferujemy klientom trzy warianty:
Tzw. One Step
- czyli jednoetapowa korekta lakieru, najkrótszy i najtańszy wariant. Zwykle udaje się usunąć około 50-60 % rys oraz wydobyć głębszy kolor. Zalecamy później zabezpieczenie woskiem lub sealantem.
Dwuetapowa korekta lakieru
- czyli wycinanie w pierwszym kroku rys za pomocą tnącego pada oraz pasty cuttingowej i następnie wykończenie miękkim padem i pastą finishową. Zwykle udaje nam się usunąć około 70-80% zarysowań i polecamy również ten typ usługi pod zabezpieczenie woskiem, sealantem czy też powłoką kwarcową lub ceramiczną.
Pełna korekta lakieru
- to najbardziej czasochłonny proces ale daje w rezultacie najlepsze efekty. Na początek dobieramy jak najskuteczniejszą kombinację padów i past tnących, żeby usunąć lub zniwelować możliwie jak najwięcej głębokich rys, następnie przechodzimy do usunięcia drobniejszych rysek lub hologramów, jeżeli jakieś powstały. Na sam koniec pozostaje już tylko finish i nadanie lakierowi śliskości i jeszcze większego połysku. Przy tej opcji dokładamy wszelkich starań, żeby auto wyglądało jak najlepiej i zwykle usuniętych zostaje od 90% rys do tzw. sety w zależności od stanu lakieru oraz wieku samochodu. Jest to zabieg najczęściej wykonywany przed nakładaniem naszych topowych powłok ceramicznych oraz bezbarwnych folii ochronnych.